Heeft u een verzoek om schadevergoeding gedaan voor uw FSV-registratie? Dan nemen wij hierover contact met u op. In dit artikel leest u hoe we uw verzoek behandelen.
Wij hebben uw verzoek om schadevergoeding ontvangen
U heeft uw verzoek om schadevergoeding per post gedaan. Wij sturen u een brief dat wij het verzoek hebben ontvangen. In de brief laten wij weten dat wij u binnen 2 weken zullen bellen over de behandeling van uw verzoek.
Regels voor beoordeling verzoek
Wij vinden het belangrijk om elk verzoek zorgvuldig te bekijken. Voor een FSV-registratie geldt een bijzondere behandeling van een verzoek om een schadevergoeding. Daarom is er gewerkt aan de regels voor de beoordeling van de verzoeken. Sinds november 2023 zijn deze regels zijn bekend, waardoor het behandelen van de verzoeken begonnen is. In het artikel 'Hoe beoordelen we uw verzoek om schadevergoeding?' leest u hier meer over.
Wij nemen uw verzoek om schadevergoeding in behandeling
Wij nemen uw verzoek in behandeling en bekijken of u recht heeft op een schadevergoeding. Dit betekent dat we de inhoud van het verzoek beoordelen.
Wij nemen telefonisch contact met u op
Wij bellen u daarna op en leggen uit dat we eerst een voorlopige conclusie geven. We vertellen u wat die conclusie is en om welke reden(en) wij daartoe zijn gekomen. Daarbij bespreken we de volgende punten:
- De schade die u heeft geleden.
- Het verband tussen uw schade en uw FSV-registratie.
- Of uw documenten aantonen dat de schade een direct gevolg was van uw FSV-registratie.
- De voorwaarden uit de AVG waarop wij uw verzoek hebben beoordeeld.
Ook beantwoorden wij tijdens het gesprek graag uw vragen. Blijkt uit het gesprek dat u nog meer informatie wilt aanleveren? Dan krijgt u de mogelijkheid om extra documenten op te sturen.
Wij sturen u een voorlopige conclusie
U ontvangt een brief met de voorlopige conclusie over uw verzoek.
Wij nemen een beslissing
Daarna nemen wij een definitieve beslissing. Wanneer de beslissing over uw verzoek bekend is, sturen wij u een brief. Ook kunnen wij u bellen om een uitleg te geven over de beoordeling.
Er zijn drie mogelijke uitkomsten. Uw verzoek wordt:
- afgewezen: u krijgt geen vergoeding;
- goedgekeurd: u krijgt een vergoeding;
- goedgekeurd: u krijgt voor een deel van uw schadeverzoek een vergoeding.
Deze beslissing, ook wel definitieve beschikking, geldt als een mededeling. Volgens de wet kunt u hiertegen geen bezwaar maken. Dit is de reden dat u eerst een voorlopige conclusie ontvangt: dat is het moment dat u nog met ons contact kunt opnemen om te laten weten dat u het er niet mee eens bent.
Bent u het niet eens met de definitieve beschikking? Dan kunt u contact opnemen met een civiele rechter.
Verzoek intrekken
Wilt u uw verzoek om schadevergoeding intrekken? Dan kunt u dit telefonisch doen door te bellen op 0800 235 83 56 (gratis). We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur. U kunt ook uw verzoek intrekken door een brief te sturen naar:
Belastingdienst
Postbus 2508
6401 DA Heerlen
Contact opnemen
Wilt u meer informatie, dan kunt u ons bellen op 0800 235 83 56 of uw vraag stellen via de chat. U kunt ook een afspraak maken voor een telefonisch gesprek. Klik hiervoor op ‘Inloggen’ rechtsboven in uw scherm en daarna op ‘Een afspraak inplannen’. U kunt dan zelf kiezen op welke datum en tijdstip u gebeld wilt worden.