Navigatie overslaan

Ik en de FSV

Als uw gegevens in de FSV stonden, heeft u op dit moment de volgende mogelijkheden.

Twijfelt u over welke mogelijkheid het beste bij uw situatie past? Dan kunt u ons gratis bellen op 0800 235 83 56. Wij helpen u graag verder. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

Voor sommige mogelijkheden moet u eerst inloggen met uw DigiD. Heeft u geen DigiD? Dan kunt u de melding ook telefonisch doen.

  1. Ik wil mijn persoonlijk overzicht aanvragen

    Uw persoonlijk overzicht kunt u aanvragen via de onderstaande knop. U logt in met uw DigiD.

    Lees meer over het aanvragen van uw persoonlijk overzicht in het artikel 'Vraag uw persoonlijk overzicht aan op het FSV Portaal'. Daar vindt u ook een video met uitleg.

  2. Ik wil een melding doen over mijn FSV-registratie

    Wilt u melden welke gevolgen uw FSV-registratie voor u heeft gehad? Dat kunt u doen via de onderstaande knop. U logt in met uw DigiD. Via een online formulier vragen wij u uw telefoonnummer aan ons door te geven. Een medewerker van de Belastingdienst neemt dan telefonisch contact met u op.

  3. Ik wil een melding doen dat mijn FSV-registratie is gedeeld

    Vermoedt u dat uw FSV-registratie is gedeeld met een andere (overheids)organisatie? Dan kunt u dat aan ons melden via de onderstaande knop. U logt in met uw DigiD. Via een online formulier vragen wij u uw telefoonnummer aan ons door te geven. Een medewerker van de Belastingdienst neemt dan telefonisch contact met u op.

  4. Ik wil een inzageverzoek doen

    Als u wilt weten welke persoonsgegevens van u in de FSV stonden, kunt u bij ons een inzageverzoek doen. Dit kan digitaal of per post. Wij sturen dan een document met de persoonsgegevens die in de FSV stonden. Dit officiële document heet een beschikking. Via onderstaande knop kunt u uw inzageverzoek digitaal doen.

    Wilt u meer informatie of wilt u een inzageverzoek per post doen? Lees meer in het artikel 'Een FSV-inzageverzoek doen'.

  5. Ik wil een verzoek om schadevergoeding doen

    Heeft u het vermoeden dat uw FSV-registratie voor u gevolgen heeft gehad? En wilt u daarvoor een financiële tegemoetkoming? Dan kunt u een verzoek om schadevergoeding doen.

    Via onderstaande knop kunt u het artikel 'Verzoek om schadevergoeding: wanneer en hoe?' lezen. Hierin vindt u meer informatie en kunt u lezen of dit verzoek voor u een goede mogelijkheid is. Zo ja, dan leest u in het artikel ook hoe u het verzoek kunt doen.

  6. Ik wil contact opnemen of een afspraak maken

    Wilt u een afspraak met ons maken? Dat kunt u doen via de onderstaande knop. U logt in met uw DigiD. U kunt kiezen voor een videobelgesprek of een telefoongesprek. U kiest hier ook op welke dag en tijd u het gesprek heeft.

    Heeft u geen DigiD of wilt u niet wachten op een afspraak? Dan kunt u ook altijd chatten of bellen als er vragen zijn. Chatten kan via het chatsymbool rechtsonder op deze pagina. Bellen kan gratis op 0800 - 235 83 56. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 8.00 tot 17.00 uur.

    Lees meer over de verschillende afspraak-mogelijkheden in het artikel 'Zo maakt u een afspraak voor persoonlijk contact'.

  7. Ik wil een klacht indienen

    Telefonisch

    U kunt uw klacht telefonisch doorgeven. Hiervoor belt u naar 0800 - 235 83 56. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur.

    Per brief

    U kunt ook het klachtenformulier gebruiken of een brief schrijven. Het formulier vindt u op de website van de Belastingdienst.

    Wilt u zelf een brief schrijven? Zet daar dan in:

    • uw naam en adres;
    • uw Burgerservicenummer (BSN);
    • uw telefoonnummer. Dit is niet verplicht, maar we willen u graag bellen om met u te praten over wat er is gebeurd;
    • de datum waarop u de klacht verstuurt;
    • uw klacht.

    Schrijf zo duidelijk mogelijk op waar uw klacht over gaat. U kunt ook documenten meesturen die extra informatie geven over uw klacht. Deze documenten worden niet teruggestuurd. Stuur daarom alleen kopieën mee.

    Naar welk adres kunt u uw klacht opsturen?
    Stuur het formulier of uw brief in een envelop met postzegel naar:

    Klacht
    Belastingdienst
    de directeur
    Postbus 4660
    6803 EP Arnhem

    Nationale Ombudsman
    Heeft u een klacht en bent u niet tevreden over de manier waarop we uw klacht hebben behandeld? Dan kunt u een verzoekschrift indienen bij de Nationale ombudsman. Dit kan online of door te bellen naar 0800 - 335 55 55. Let op: dit is alleen mogelijk ná contact met de Belastingdienst.

Heeft u een andere vraag over de FSV? Kijk dan op de 'Vraag en antwoord'-pagina.