Navigatie overslaan
Belastingdienst - 11-07-2023

Wat gebeurt er nadat u een melding ‘Deling FSV-registratie’ heeft gedaan?

Heeft u een melding gedaan omdat u vermoedt dat uw FSV-registratie is gedeeld met een andere (overheids)organisatie? Dan nemen wij hierover contact met u op. In dit artikel leest u wat u daarna kunt doen.

Als uw gegevens in de FSV stonden en u vermoedt dat uw registratie mogelijk is gedeeld met een andere (overheids)organisatie, dan kunt u dit aan ons melden. In het artikel 'Ik wil een melding doen dat mijn FSV-registratie is gedeeld met een andere (overheids)organisatie' leest u hier meer over..

Infographic Melding gegevens deling

Telefonisch gesprek

Na uw melding nemen wij telefonisch contact met u op. In het gesprek stellen wij een aantal vragen om meer informatie te krijgen over uw melding. Ook kunt u ons vragen stellen.

Inzageverzoek

Na het gesprek kunt u zelf een inzageverzoek doen bij de (overheids)organisatie waarvan u vermoedt dat deze informatie over uw FSV-registratie heeft. Wij mogen volgens de privacyregels in de wet uw gegevens niet opvragen bij een andere organisatie. Omdat het gaat om uw persoonsgegevens, mag u dit verzoek alleen zelf doen.

Formulier voor inzageverzoek

Voor het inzageverzoek kunt u het formulier gebruiken dat wij u per post toesturen. U ontvangt daarbij een brief met uitleg en een extra envelop die u kunt gebruiken voor verzending van het verzoek. Nadat u het formulier hebt ingevuld, verstuurt u het per post naar de organisatie aan wie u het inzageverzoek wilt doen.

Wilt u een inzageverzoek doen bij meerdere organisaties? Of wilt u een inzageverzoek doen bij een commerciële organisatie? Dan kunt u een formulier downloaden op uw persoonlijke overzicht. Hiervoor logt u eerst in met uw DigiD.

Uitkomst van het verzoek

Heeft u de uitkomst van het inzageverzoek ontvangen van de (overheids)organisatie of commerciële organisatie? Dan kunt u ons bellen om de uitkomst met ons te bespreken. Of hiervoor een telefoongesprek inplannen.

Als wij 6 weken na het inzageverzoek nog geen reactie van u hebben ontvangen, nemen wij telefonisch contact met u op. Zo nodig proberen we het zes weken later, dus na 12 weken totaal, nog een keer. Dit geldt alleen voor een inzageverzoek bij een (overheids)organisatie. Bij inzageverzoeken voor commerciële organisaties bellen wij u niet na. Als wij na 20 weken geen contact met u hebben gehad, sluiten wij uw melding.

Contact
Heeft u hulp nodig bij het invullen van het formulier? Of heeft u andere vragen over uw melding of over de FSV? Dan kunt u ons bellen op 0800 235 83 56 (gratis) of uw vraag stellen via de chat.

U kunt ook een afspraak maken voor een telefonisch gesprek of videobelgesprek. Klik hiervoor op ‘Inloggen’ rechtsboven in uw scherm en daarna op ‘Een afspraak inplannen’. U kiest dan zelf op welke dag en tijd u gebeld wilt worden.