Let op: Vanaf 18 december 2024 is het niet langer mogelijk om een melding te doen.
Vermoedt u dat uw FSV-registratie is gedeeld met een andere (overheids)organisatie? Dan kunt u dat aan ons melden. In dit artikel leest u hoe u dat kunt doen.
Hoe kan ik de melding doen?
Stonden uw gegevens in de FSV en wilt u een melding doen dat uw FSV-registratie mogelijk is gedeeld? Klik dan op onderstaande knop. Daarmee kunt u melden dat u vermoedt gevolgen te hebben gehad van uw FSV-registratie.
U logt daarna in met uw DigiD en wij vragen u een online formulier in te vullen. Hierin geeft u uw telefoonnummer aan ons door. Een medewerker van de Belastingdienst neemt dan telefonisch contact met u op.
Heeft u geen DigiD of kunt u geen telefoonnummer aan ons doorgeven? Dan kunt u de melding ook telefonisch doen. U kunt ons gratis bellen op 0800 235 8356. Wij zijn bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Wanneer kan ik een melding doen?
U kunt alleen een melding doen als uw gegevens in de FSV stonden en hierover een brief van ons heeft ontvangen.
Wat gebeurt er nadat ik een melding heb gedaan?
Nadat u een melding heeft gedaan, nemen wij telefonisch contact met u op. Daarna kunt u zelf een inzageverzoek doen bij de (overheids)organisatie waarvan u vermoedt dat deze informatie over uw FSV-registratie heeft.
Meer informatie over wat er daarna met de melding gebeurt, ziet u in de onderstaande afbeelding. Voor verdere uitleg kunt u ook dit artikel lezen: Wat gebeurt er nadat u een melding ‘Deling FSV-registratie’ heeft gedaan?
Hoe weet ik of mijn FSV-registratie is gedeeld?
We hebben voor alle FSV-geregistreerden onderzocht of hun FSV-registratie is gedeeld met een andere organisatie. En of dit gevolgen voor hen heeft gehad. Zij zijn via een brief geïnformeerd over de uitkomst van het onderzoek.
Heeft u een brief gekregen waarin staat dat uw FSV-registratie niet is gedeeld met een andere organisatie? En bent u het daar niet mee eens? Dan kunt u dit aan ons melden.
Mag de Belastingdienst informatie delen?
De Belastingdienst mag informatie delen met andere organisaties binnen de overheid, zoals het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV), de Sociale Verzekeringsbank (SVB) en gemeenten. De wet maakt dat mogelijk. Dit gebeurt bijvoorbeeld naar aanleiding van een informatieverzoek. Een andere organisatie binnen de overheid vraagt dan fiscale gegevens van een persoon bij ons op. Wij zijn dan verplicht deze gegevens door te geven. Het gaat hierbij alleen om fiscale gegevens.