Navigatie overslaan
Belastingdienst - 20-06-2023

Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met de uitkomst van het onderzoek naar mijn FSV-registratie?

Illustratieve foto: Vrouw bekijkt post van De Belastingdienst

Alle FSV-geregistreerden krijgen een brief als het onderzoek naar hun registratie is afgerond. In die brief staat of hun registratie gevolgen heeft gehad bij de Belastingdienst. En of ze recht hebben op een financiële tegemoetkoming. Bent u het niet eens met de uitkomst? Lees in dit artikel wat u dan kunt doen.

Persoonlijk gesprek

De brief over het onderzoek naar uw FSV-registratie is ter informatie. U hoeft niets te doen, tenzij u nog vragen heeft of het niet met ons eens bent. In dat geval vragen wij u binnen 8 weken contact met ons op te nemen.

In een persoonlijk gesprek horen we graag waarom u het niet eens bent met de uitkomst van ons onderzoek. En welke andere mogelijke vragen of zorgen u heeft.

Contact opnemen

U kunt ons gratis bellen op 0800 – 23 58 356 (maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 17:00 uur). Of maak een afspraak voor een telefonisch gesprek. Klik hiervoor op ‘Inloggen’ rechtsboven in uw scherm en daarna op ‘Een afspraak inplannen’. U kunt dan zelf kiezen op welke datum en tijdstip u gebeld wilt worden.

Nationale Ombudsman

Bent u niet tevreden over de manier waarop we uw klacht hebben behandeld? Dan kunt u een verzoekschrift indienen bij de Nationale ombudsman. Dit kan online of door te bellen naar 0800 - 335 55 55. De Nationale ombudsman zal dan onderzoeken of wij uw klacht goed hebben afgerond.

Bezwaar niet mogelijk

De uitkomst van ons onderzoek naar een FSV-registratie is een mededeling en geen formele overheidsbeslissing. Dat betekent dat u hiertegen geen bezwaar kunt indienen bij de Belastingdienst. Bent u het er niet mee eens? Neem dan contact met ons op via 0800 – 23 58 356. Wij komen er graag samen met u uit. Mocht dat niet lukken, dan raden wij u aan om advies te vragen bij een juridisch adviseur.