Navigatie overslaan
Belastingdienst - 29-08-2023

Redenen voor het sluiten van een melding ‘Deling FSV-registratie’

Tot 18 december 2024 was er een meldknop voor mensen die vermoeden dat hun FSV-registratie is gedeeld met een andere (overheids)organisatie. Heeft u een melding gedaan? Dan hebben wij uw melding onderzocht. Mochten wij uw melding daarna sluiten, krijgt u van ons een brief. In dit artikel leest u wat de reden kan zijn van de sluiting van uw melding.

Waarom is mijn melding gesloten?

Wij onderzoeken de melding die binnenkomt. Soms sluiten wij de melding na onderzoek. Er zijn meerdere redenen waarom wij uw melding kunnen sluiten:

  • Om uw melding te kunnen behandelen, hebben wij u gebeld. Tijdens dit gesprek liet u ons weten dat u geen vermoeden (meer) heeft dat uw FSV-registratie is gedeeld met een andere (overheids)organisatie.
  • Om uw melding te kunnen behandelen, hebben wij meer informatie van u nodig. Wij hebben drie keer telefonisch contact met u geprobeerd te krijgen. Helaas konden wij u niet bereiken.
  • Om uw melding te kunnen behandelen, hebben wij u gebeld. Tijdens dit gesprek bleek dat u ons niet kon vertellen met welke (overheids)organisatie u vermoedt dat uw FSV-registratie is gedeeld. Zonder deze informatie kunnen wij uw melding niet verder behandelen.
  • Na uw melding heeft u een inzageverzoek gedaan bij de organisatie waarvan u vermoedt dat zij informatie over uw FSV-registratie hebben. Wij hebben u gebeld met de vraag of u de resultaten van het inzageverzoek aan ons wilt doorgeven. U gaf aan dat u de resultaten niet wilt delen. Zonder deze informatie kunnen wij uw melding niet verder behandelen.
  • Na uw melding heeft u een inzageverzoek gedaan bij de organisatie waarvan u vermoedt dat zij informatie over uw FSV-registratie hebben. U heeft de resultaten van het inzageverzoek aan ons doorgegeven en wij hebben uw melding verder onderzocht. Hieruit blijkt dat uw FSV-registratie niet is gedeeld met de andere organisatie. Wij hebben hierover contact met u gehad. Het onderzoek is daarmee afgerond.

Is één van deze situaties bij u het geval? Dan ontvangt u van ons een brief waarin wij u informeren dat uw melding is gesloten.

Contact

Heeft u vragen over het sluiten van uw melding, dan kunt u ons bellen op 0800 235 83 56 (gratis). U kunt ook een afspraak maken voor een telefonisch gesprek of videobelgesprek. Klik hiervoor op ‘Inloggen’ rechtsboven in uw scherm en daarna op ‘Een afspraak inplannen’. U kiest dan zelf op welke datum en tijdstip u gebeld wilt worden.